قیمت لحظه‌ای گرم 18 | ----- تومان
مشاهده قیمت‌های بیشتر
سکه طرح امام تومان
سکه بهار آزادی تومان
نیم سکه تومان
ربع سکه تومان
ساعت بروزرسانی
قیمت لحظه‌ای گرم 18 | 0 تومان
مشاهده قیمت‌های بیشتر
سکه طرح امام تومان
سکه بهار آزادی تومان
نیم سکه تومان
ربع سکه تومان
ساعت بروزرسانی
دنیای طلا و جواهر

الماس و محبوب ترین برش های آن

اگر از شما خواسته شود بین یک پرنسس و یک کوسن انتخاب کنید، چه چیزی را انتخاب می کنید؟ اگر با پرنسس بروید و کوسن را از دست بدهید، اشکالی ندارد. اما برای بسیاری دیگر، کوسن ممکن است جذابیت بیشتری نسبت به پرنسس داشته باشد. در واقع، این کوسن بیش از ۱۰۰ سال است که بر قلب مردم حاکم است. آیا نمی دانید چه کسی کوسن را به پرنسس ترجیح می دهد؟

خب، بسیاری از مردم وقتی از اصطلاحات پرنسس و کوسن استفاده میکنند در واقع دارند به دو سبک مختلف تراش الماس اشاره می کنند. بله، ما در مورد برش هایی صحبت می کنیم که الماس های شما را درخشان می کند. وقتی می خواهید الماس شما به خوبی بدرخشد، باید برش آن را در نظر بگیرید. بنابراین ما همه چیزهایی که باید در مورد تراش الماس بدانید را به شما میگوییم.

برش الماس چیست؟
تراش الماس به تراز، تناسبات و پرداخت آن اشاره دارد. تلاش انسان در تراش خوب به الماس  درخشندگی ویژه ای می بخشد. هنگامی که به درستی برش داده شده و شکل داده شود، توانایی الماس برای بازتاب و شکست نور بسیار افزایش می یابد. بنابراین، یک الماس خوش تراش و درخشان می درخشد در حالی که یک الماس بدتراش ممکن است بی جان به نظر برسد.

میلیاردها سال است که الماس روی زمین وجود دارد. اما تنها چند صد سال پیش بود که انسان آموخت که زیبایی الماس را می توان با تراش مناسب آن تغییر داد. از آن زمان، سبک های مختلف برش الماس برای افزایش درخشندگی و جذابیت آن ایجاد شده است. چه بخواهید حلقه های الماس سولیتر بخرید یا یک جفت گوشواره الماس کلاسیک، درک اولیه از برش به شما کمک می کند تا تصمیم عاقلانه ای برای خرید بگیرید.

چگونه یک برش درخشندگی الماس را آزاد می کند؟

الماس با تراش خوب دارای سه ویژگی متفاوت است: , brilliance, fire, and sparkle. در اینجا معنی هر یک از این موارد را به شما میگوییم:

Brilliance (درخشندگی): با برخورد نور به سطح الماس، نور یا وارد سنگ می شود یا از سطح صیقلی آن منعکس می شود. این انعکاس درونی و بیرونی نور که می توانید در الماس ببینید به عنوان درخشندگی آن شناخته می شود.

Fire or Dispersion (آتش یا پراکندگی): هنگامی که نور از میان الماس عبور می کند، برخی از پرتوها به رنگین کمانی از رنگ ها شکسته می شوند و قبل از اینکه به چشمان شما برسند با برق های رنگارنگ از سطوح داخلی سنگ منعکس می شوند. fire (آتش) این طیف رنگی ای است که می توانید ببینید.

Sparkle or Scintillation(درخشش): اگر الماس را به جلو و عقب حرکت دهید، می توانید شاهد الگویی از نواحی تیره و روشن و فلاش نورهای رنگی باشید که سنگ را ساطع می کند و به عنوان درخشش الماس شناخته می شود.

یک الماس خوش تراش این سه ویژگی را آشکار می کند زیرا به هدایت نور از بالای آن کمک می کند. هر برش الماس دارای یک الگوی وجه متمایز است. نور, قبل از فرار از سنگ از این وجوه منعکس می شود. درخشندگی هر سنگی تحت تاثیر کیفیت تراش آن است. کیفیت برش بستگی به این دارد که تناسبات، جلا و تقارن سنگ تعادل جذابی از درخشندگی، آتش و درخشش ایجاد می کند. بنابراین، اگر الماس برلیانت گرد در آویزهای شما به خوبی می درخشد، به این معنی نیست که هر الماس برلیانت گرد به یک اندازه این کار را انجام می دهد. این سنگ باید تراش بسیار خوبی داشته باشد تا جایگاه خود را در میان انبوه خیره کننده تراش های متفاوت به دست آورد.

سبک های محبوب تراش الماس عبارتند از:

Brilliant Cut Style (سبک برلیانت برش): در این سبک، وجوه به گونه ای برش داده می شوند که درخشندگی الماس را به حداکثر برسانند. برش گرد کلاسیک به عنوان برش برلیانت طبقه بندی می شود.

Step Cut Style (سبک برش مرحله ای): این سبک برش دارای وجوهی است که به موازات یکدیگر و با لبه الماس قرار دارند. به دلیل وجود وجوه پلکانی، به این نام نامگذاری شده است. برش های Asscher، زمرد و باگت در این سبک قرار می گیرند.

Mixed Cut Style (سبک برش ترکیبی): این برش ترکیبی از سبک های برش درخشان و مرحله ای است. این اثر نوری سبک درخشان را با ابعاد برش های پله ای ترکیب می کند. برش پرنسس یک برش محبوب است که نشان دهنده این سبک است.

Fancy Cut Style (سبک برش فانتزی): این سبک شامل هر برشی است که گرد کلاسیک نیست. از برش های فانتزی می توان به برش قلب، برش گلابی و برش بیضی اشاره کرد.

فهرستی از برش ها و شکل های محبوب الماس

بیایید نگاهی به برش‌ها و شکل‌های محبوب الماس بیندازیم که احتمالاً هنگام خرید انواع جواهرات مانند دستبند الماس، آویز، گوشواره و غیره مشاهده می‌کنید.

برش گرد: محبوب ترین برشی است که برای شکل دادن به الماس و سنگ های قیمتی استفاده می شود. USP این برش درخشندگی باورنکردنیدارد. برش گرد درخشان توسط بسیاری به عنوان برش الماس کلاسیک در نظر گرفته می شود.

Princess Cut: این برش, درخشش برش brilliant را در یک طرح مستطیلی نشان می دهد. که دومین برش محبوب الماس است. اگر به دنبال یک الماس مربع یا مستطیل با درخشندگی زیاد هستید، این تراش می تواند انتخاب خوبی باشد.

برش های Asscher و Emerald: برش زمرد شکل مستطیلی با گوشه های بریده شده به سبک برش پله ای را نشان می دهد. نسخه مربعی آن را برش Asscher می نامند. این دو برش فقط در خطوط کلی آنها متفاوت است. آنها به اندازه شاهزاده خانم درخشان نیستند.

برش کوسن: به شکل مربع یا مستطیل با گوشه های گرد هستند. این به آن ها ظاهری شبیه بالش می دهد و از این رو، نامی به آن ها داده می شود. این برش درخشندگی زیادی را نشان می دهد.

برش تابشی: یک برش درخشان دیگر، شکل مربع یا مستطیلی دارد. برخی از ویژگی های برش زمرد را نیز دارد.

برش بیضی: شکل اصلاح شده برش گرد، همچنین درخشندگی زیادی را نشان می دهد. برش بیضی یک انتخاب عالی برای سنگ های نصب شده در حلقه های طلا است.

برش مارکیز: طرحی بیضی شکل با دو انتهای نوک تیز، برش مارکی را مشخص می کند. این برش برای الماس هایی که باید در جواهرات سوار شوند خوب است.

برش گلابی: این برش تقریباً بیضی شکل است، اما انتهای نوک تیز آن حس گلابی را به آن می دهد. دارای ویژگی های برش بیضی و برش مارکیز است. به عبارت دیگر، شبیه یک قطره اشک است.

برش قلب: این برش زیبا شبیه به برش گلابی است. اما انتهای گرد دارای یک شکاف است که آن را شبیه قلب می کند. یکی از محبوب ترین برش ها برای ساخت حلقه است.

برش تریلیون: این برش منحصر به فرد دارای یک طرح مثلثی است. که انتهای این شکل می تواند نوک تیز یا گرد باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه